5 Easy Facts About اصفهان Described

Wiki Article

ويستمد الجسر النقوش الموجودة به من جسر «بول سي أو سيه» حيث تم بناؤه من خلال طبقتين،

میدان نقش جهان پس از به سلطنت رسیدن شاه عباس اول و انتقال پایتخت به اصفهان، در سال ۱۰۱۱ هجری قمری به شکل امروزی‌اش ساخته شد.

هزینه ورودی: ۶۰۰۰ تومان برای گردشگران داخلی و ۵۰۰۰۰ تومان برای گردشگران خارجی.

خانه جواهری یک خانه قدیمی یادآور روزهای شیرین گذشته است. این بنا در دوران قاجار ساخته شده است و حالا به یکی از جاهای دیدنی اصفهان برای تماشای عموم تبدیل شده است.

برای اجاره هر نوع اقامتگاهی، کافی است در سایت جاباما تاریخ رفت و برگشت سفر خود را مشخص کنید؛ تا لیست مکان‌های در دسترس برای شما به نمایش دربیاید.

از دیگر غذاهای محلی اصفهان می‌توان به کباب مشتی (کباب زردک)، کله جوش، حلیم بادمجان، قیمه ریزه، یخنی لوبیا (گوشت لوبیا)، نخودآب، حلیم ماش و قمری و کوفته شویدباقالی اشاره کرد. نمی‌توان از غذاهای اصفهان حرف زد و صحبتی راجع به آش‌های خوشمزه آن نکرد.

وقد أعقب ضعف الخلافة في نهاية القرن العاشر الميلادي نشوء سلالات حاكمة محلية داخل إيران من خلال التجمعات الأسرية. فكان غرب إيران يسيطر عليه الديلميون والذين انقسموا بدورهم إلى البويهيين والكاكويين.

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در ????? نامه‌ای، که امروز در رسانه‌های ایران منتشر شده است، گفته است که از انتقال مالکیت یک زمین چهار هزار متری در شمال تهران به نام خود و فرزندانش اطلاع نداشته و این انتقال با «جعل و خیانت در امانت» اتفاق افتاده است.

در این مدرسه، یک کتابخانه غنی و کامل و چندین حجره در اطراف مدرسه قرار داشت که برای اقامت طلاب مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اصفهان، مرکز استان اصفهان و نیز شهرستان اصفهان است که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ۲,۹۶۱,۲۱۱ در آن ساکن هستند. مردم اصفهان به زبان فارسی با لهجه اصفهانی صحبت می‌کنند و یکی از ویژگی‌های این لهجه، اضافه کردن حرف «سین» به آخر کلمات است؛ علاوه بر این، ارامنه اصفهان به زبان ارمنی صحبت می‌کنند.

این سردر زیبا علاوه بر داشتن کاشی‌کاری‌هایی که با گذشت زمان همچنان زنده هستند، نقش و نگارهایی از حوادث آن روزگار نیز دارند.

الكنيسة الأرمنية في أصفهان تميزت أصفهان عبر العصور بكثير من المعالم الحضارية التي قدمتها على عديد من مدن إيران.

مسجد امام که حالا کاشی‌کاری‌ها و حجاری‌های آن هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند، به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شد.

استخدامُك هذا الموقع هو موافقةٌ على شروط الاستخدام وسياسة الخصوصية. ويكيبيديا ® هي علامة تجارية مسجلة لمؤسسة ويكيميديا، وهي منظمة غير ربحية.

Report this wiki page